Lech Dworaczyński

Jestem czynnym zawodowo przedsiębiorcą oraz inwestorem private equity, wspierającym nowe przedsięwzięcia biznesowe. Od 1999 roku  jestem aktywnym trenerem, coachem, mentorem, doradcą w zakresie sprzedaży, zarządzania sprzedażą i obsługą klienta.

Po ukończeniu Politechniki Poznańskiej, rozpocząłem karierę zawodową w przemyśle elektronicznym jako technolog, gdzie z czasem zostałem Prezesem Zarządu Spółki. Na początku lat dziewięćdziesiątych rozpocząłem prowadzenie własnej działalności, zdobywając umiejętności w zakresie sprzedaży i relacji z klientami.

W 1993 roku założyłem ze wspólnikiem firmę pośrednictwa ubezpieczeniowego, która w krótkim czasie stała się nowym standardem jakości na polskim rynku ubezpieczeń na życie.

Przez 6 lat obrót agencji stanowił ponad 33% udziału sprzedaży Commercial Union Polska Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A., uzyskując tym samym 7% udziału w całym polskim rynku sprzedaży ubezpieczeń na życie.

Po sprzedaży firmy na rzecz Commercial Union rozpocząłem pracę dla tego holdingu. Pełniłem funkcję Dyrektora Regionalnego, by ostatecznie zostać Doradcą Prezesa Zarządu.

Współzarządzałem grupą ponad 3 000 sprzedawców i 100 menedżerów w 25 oddziałach sprzedaży. Miałem do czynienia z pracą związaną z budowaniem  rynków, struktur sprzedażowych oraz zarządzaniem relacji z klientami.

Po zakończeniu współpracy z firmą Aviva założyłem pierwszą w Polsce multiagencję sprzedającą ubezpieczenia życiowe przez Internet - Ubezpieczeniaonline.pl Sp. z o.o.

W ramach tego projektu wprowadzono na rynek pierwsze porównywarki produktów ubezpieczeń na życie oraz nawiązano współpracę z agentami ubezpieczeniowymi w zakresie tworzenia dla nich własnych stron (wizytówek internetowych), programów partnerskich pośredniczących w kontaktach z potencjalnymi klientami, a także uruchomiono portal informacyjny ubezpieczenie.com.pl.

Na potrzeby klientów i towarzystw ubezpieczeniowych spółka uruchomiła pierwsze realnie działające systemy leadowe, łączące zainteresowanych klientów z profesjonalnymi pośrednikami ubezpieczeniowymi.

W 2016 roku inwestor branży ubezpieczeniowej zakupił 100% udziałów spółki, która posiadała: ok. 70% udziałów rynku leadowego w kraju, większość istotnych domen branżowych, znaczący udział w internetowej sprzedaży polis turystycznych, pierwszą i jedyną porównywarkę ubezpieczeń nieruchomości oraz współpracowała z 1500 pośrednikami ubezpieczeniowymi i większymi towarzystwami ubezpieczeniowymi.

Blog Lecha Dworaczyńskiego

a

Zachęcam do zapoznania się z platformą wiedzy, wspomagającą rozwój każdego menedżera. Ciekawe artykuły, prezentacja użytecznych narzędzi czy wiadomości z rynku to tylko niektóre z prezentowanych na stronie propozycji.

 

[zobacz więcej]